Aanvullende diensten

Wij zijn toegewijd aan het waarborgen van kwaliteit in persoonlijke verzorging

Wij regelen zorg- en
dienstverlening voor u op maat

ZoBu Thuiszorg is proactief op het gebied van langer veilig thuis wonen, bevorderen van zelfredzaamheid en bij de inzet van uw gezondheidspreventie. Tijdens het gehele zorgproces kijken wij samen met u naar uw gezondheidsproblemen en gaan we samen opzoek naar de best mogelijk (technologische) oplossingen, zodat u eigen regie weer waarde krijgt. Bekijk hier onze aanvullende diensten. Bij vragen kunt u gerust contact met ons opnemen. 

Cliëntportaal: Caren zorgt

Bij Zobu maken we gebruik van een handig online cliëntportaal. Hier kunt u eenvoudig en direct uw gezondheidsinformatie inzien. U vindt er de bevindingen van onze verzorgenden en verpleegkundigen, evenals rapportages, metingen en updates over uw herstel. Daarnaast kunt u via het portaal snel en gemakkelijk contact opnemen met onze medewerkers. Zo blijft u altijd op de hoogte en houden we de lijntjes kort.

De overheid heeft bepaald dat alle zorgdossiers in Nederland vanaf 1 januari 2017 digitaal moeten zijn. Dat geldt uiteraard ook voor alle dossiers van Thuiszorg de Oude Haag.

Uw cliëntportaal is beschikbaar via de website Caren zorgt. Thuiszorg de Oude Haag maakt voor de toegang van het cliëntportaal gebruik van de website. Deze website heeft veel mogelijkheden, zoals:

  • Uw eigen zorgdossier inzien.
  • Uw eigen zorgnetwerk maken.
  • Uw agenda beheren met iedereen die u helpt.
  • Berichten sturen naar mensen in uw zorgnetwerk.
  • Eenvoudig contact leggen met de zorgmedewerkers van Thuiszorg de Oude Haag. Dit geldt echter niet voor de planning gerelateerde zaken. Die dient u volgens de reguliere route te melden

Wilt u meer weten over het online cliëntportaal van ZoBu Thuiszorg, neemt u dan contact met ons op via 020 337 93 28 (Amsterdam) of via 070 200 26 80 (Den Haag). Bent u al geregistreerd? Log dan in viaCaren zorgt www.carenzorgt.nl

Toedieninggsregistratiesyteem

Bij ZoBu Thuiszorg werken we met een elektronisch toedienregistratiesysteem om uw medicatie veilig en correct toe te dienen. Dit systeem, onderdeel van Ons Nedap, legt de medicatietoediening direct digitaal vast in uw zorgdossier.

Dankzij deze digitale oplossing werken wij rechtstreeks samen met uw apotheek, waardoor we altijd beschikken over een actuele en uniforme toedienlijst. Dit zorgt niet alleen voor meer inzicht, maar maakt ook tijdige signalering van veranderingen mogelijk.

Omdat het online zorgdossier is gekoppeld aan het apotheeksysteem, heeft ZoBu Thuiszorg direct inzicht in uw medicatie-toedienlijst vanuit uw zorgplan. Eventuele wijzigingen die uw apotheek doorvoert, worden nog dezelfde dag bijgewerkt in uw dossier. Zo bent u verzekerd van veilige en up-to-date medicatiezorg.

Vanaf 1 april 2021 werkt Thuiszorg de Oude Haag samen met Apotheek Pillen en Praten. Wij vinden dat u recht heeft op kwalitatief en de best mogelijke farmaceutische zorg. Apotheek Pillen en Praten levert een goede service en is prettige in de bejegening tijdens het contact. Daarnaast vinden wij goede farmaceutische zorg een kwestie van zorg op maat. Niet alle medicijn gebruikers hebben dezelfde eisen, behoeften en verwachtingen van de apotheek.

Continuïteit en kwaliteit van zorg heeft Thuiszorg de Oude Haag, hoog in het vaandel staan. Als u ondersteuning nodig heeft bij innamen of toediening, vinden wij het ook belangrijk dat uw de best mogelijk farmaceutische zorg ontvangt. Onze zorgverleners zullen u ook vragen om u bij apotheek Pillen en Praten in te schrijven. Na inschrijving zal uw online zorgdossier gekoppeld worden aan het apotheeksysteem. Na deze koppeling kunnen onze zorgverleners veilig u medicatie aan u geven en online registeren in uw zorgdossier.

Wilt u meer weten over het online cliëntportaal van ZoBu Thuiszorg, neemt u dan contact met ons op via 020 337 93 28 (Amsterdam) of via 070 200 26 80 (Den Haag). Bent u al geregistreerd? Log dan in viaCaren zorgt www.carenzorgt.nl

Sleutelkluis

Veilig toegang tot uw woning

Zo lang mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen, ook als u minder mobiel bent? Met cKey van FocusCura hebben zorgverleners en andere vertrouwde personen altijd op een veilige en eenvoudige manier toegang tot uw woning.                                                          

ZoBu Thuiszorg raadt het gebruik van een sleutelkluis aan, maar veiligheid staat daarbij voorop. Veel pincode-sleutelkastjes zijn eenvoudig open te breken, terwijl veilige alternatieven vaak duur zijn. Daarom bieden wij dé oplossing: cKey Pin van FocusCura – een veilig én betaalbaar sleutelkluisje.                                                                                                  Voor een vast, laag maandbedrag heeft uw zorgverlener altijd veilige toegang, zodat u met een gerust hart langer zelfstandig thuis kunt blijven wonen.

Met de cijfercode kan uw zorgverlener, familie of huishoudelijke hulp het sleutelkluisje openen waar uw sleutel in zit. U bepaalt zelf met wie u de code deelt. Zo weet u zeker dat alleen mensen die u de toegangscode hebt gegeven toegang kunnen krijgen tot uw woning.

 

Wij regelen alles voor u, van installatie bij uw voordeur tot onderhoud van uw sleutelkluis. Een ervaren installateur monteert de sleutelkluis volgens de officiële veiligheidsvoorschriften en geeft u een duidelijke uitleg over het gebruik ervan. Ook helpt hij u met het kiezen van een code. Voor deze installatie betaalt u € 64,60.

 
FocusCura-cAlarm-Home-703x400

Personenalarmering

Altijd snel hulp bij nood

Ook als u alleen woont, is een veilig gevoel thuis belangrijk. Stel dat u valt en niet meer overeind kunt komen, zich onwel voelt of angstig bent. In zo’n situatie is het fijn om te weten dat hulp snel onderweg is.

Met de sociale alarmering van ZoBu Thuiszorg, in samenwerking met cAlarm van FocusCura, kunt u met één druk op de knop direct hulp inschakelen. Zo bent u altijd verzekerd van snelle en betrouwbare ondersteuning wanneer dat nodig is.

U kunt eenvoudig alarm slaan bij een noodsituatie in of om het huis, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Na het aanvragen van de sociale alarmering plaatst FocuCura de apparatuur bij u in huis. U draagt een polsband of halsketting met een alarmknop. Met één druk op deze knop wordt een familielid, buur of kennis gewaarschuwd door de cAlarm zorgcentrale.

 

U kunt sociale alarmering aanvragen als u zelfstandig thuis wilt blijven wonen met een veilig gevoel. U heeft hiervoor geen verwijzing nodig. Het kan zijn dat uw zorgverzekeraar de kosten van de alarmapparatuur vergoed, dit kunt u bij uw zorgverzekeraar navragen. Het kan ook zijn dat u alarmering nodig heeft vanwege gezondheidsklachten. Indien u al Thuiszorg de Oude Haag ontvangt, kunt u bij uw wijkteam navragen of u in aanmerking komt voor een indicatie voor oproepbare zorg. Als u nog geen zorg van ons krijgt, neemt u dan contact met ons op via 070 331 68 37.

 

Beeldzorg

Eenvoudig contact met beeldzorg

Waar u ook bent – thuis, op het werk of elders – met beeldzorg kunt u eenvoudig contact houden met ZoBu Thuiszorg, mantelzorgers, familie en vrienden. Via videogesprekken blijft u verbonden, op elk moment en vanaf elke locatie.

Dankzij beeldzorg hoeft u minder vaak naar het ziekenhuis of thuis te blijven voor een bezoek van een zorgverlener. Dit geeft u meer vrijheid, terwijl u toch de zorg en ondersteuning krijgt die u nodig heeft. Ervaar zelf het gemak en de zekerheid van beeldzorg!

Met de beeldzorg app maakt u via uw smartphone of tablet vanuit elke plek in uw woning veilig en persoonlijk videocontact. Zorgverleners van Thuiszorg de Oude Haag kan uw vragen zo makkelijk en snel beantwoorden. Dankzij een eenvoudige handleiding is het voor elke gebruiker gemakkelijk een gesprek met de zorgverlener te starten en stoppen.

 
  • Betere communicatie: via een persoonlijk videogesprek.
  • Persoonlijke zorg: aandacht voor u en uw gezondheid.
  • Zorg wanneer het nodig is: kies samen met uw zorgverlener het juiste contactmoment.
  • Eenvoudig in gebruik: simpel een gesprek starten en stoppen.

Wilt u meer weten over het online cliëntportaal van ZoBu Thuiszorg, neemt u dan contact met ons op via 020 337 93 28 (Amsterdam) of via 070 200 26 80 (Den Haag). Bent u al geregistreerd? Log dan in viaCaren zorgt www.carenzorgt.nl

Medicijndispenser

Slim en veilig uw medicijnen innemen

Gebruikt u meerdere medicijnen per dag? Dan kan het een uitdaging zijn om alles op het juiste moment in te nemen. Een slimme medicijndispenser maakt dit eenvoudig.

De dispenser biedt u automatisch de juiste medicijnen op het juiste tijdstip aan. Met één druk op de knop heeft u ze direct bij de hand. Zo voorkomt u vergissingen en houdt u zelf de regie over uw medicijngebruik. ZoBu Thuiszorg adviseert het gebruik van een slimme medicijndispenser, zodat u met vertrouwen en gemak uw medicatie kunt innemen.

Uw medicijnen worden geleverd door uw apotheek in een persoonlijke medicatierol (baxterrol). In de rol zitten uw medicijnen gesorteerd in zakjes per innamemoment. De medicatierol wordt, in samenwerking met uw apotheek, wekelijks- of tweewekelijks door de zorgverlening in de slimme medicijndispenser geplaatst. Op het moment dat u medicijnen nodig heeft, geeft het apparaat een herinneringsgeluid- en lichtsignaal af. U drukt op de groene knop om het zakje met medicijnen uit het apparaat te laten komen. De verpakking wordt automatisch geopend. Als u het zakje niet binnen 1 uur uitneemt, wordt dit doorgegeven aan Thuiszorg de Oude Haag. Thuiszorg de Oude Haag neemt dan telefonisch contact met u of uw mantelzorger op. Als zij geen contact krijgen, komt een zorgverlener van Thuiszorg de Oude Haag bij u langs.

 
  • Medicatieveiligheid: Met ingebouwde controles wordt nagegaan of de juiste persoon op het juiste moment de juiste medicijnen uitneemt.
  • Makkelijk in gebruik: Wanneer het tijd is voor de medicijnen, gaat er een geluid- en lichtsignaal. Met één druk op de knop neemt u de juiste medicijnen uit.
  • Opvolging bij het niet uitnemen van medicijnen: Als u uw medicijnen niet binnen 1 uur uitneemt, gaat er een signaal naar Thuiszorg de Oude Haag. Er wordt dan contact met u of uw mantelzorger opgenomen.
  • Eenvoudig te openen: Het medicijnzakje is deels opengesneden waardoor u deze makkelijk kan openen.
  • Medicijnen voor buitenshuis: U kunt uw medicijnen meenemen voor onderweg, op het apparaat kunt u eenvoudig aangeven hoeveel u nodig heeft.

Wilt u meer weten over het online cliëntportaal van ZoBu Thuiszorg, neemt u dan contact met ons op via 020 337 93 28 (Amsterdam) of via 070 200 26 80 (Den Haag). Bent u al geregistreerd? Log dan in viaCaren zorgt www.carenzorgt.nl